پلی تکنیک میلان


دانشگاه پلی تکنیک میلان

سال تاسیس

1863

رتبه در QS

142

رتبه در Times

301-350

رتبه در Webometric

239

وب سایت

www.polimi.it

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دانشگاه دولتی پلی تکنیک میلان مطرح ترین دانشگاه فنی ایتالیا است که در سال 1863 تاسیس شده است و قدیمی ترین دانشگاه میلان محسوب می شود. این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ، دوره های مهندسی، معماری و طراحی را ارائه می دهد.

این دانشگاه هفت دانشکده دارد که دو دانشکده اصلی در میلان و پنج دانشکده دیگر در مناطق لومباردی، امیلیاو و رومانا قرار دارند. چهار دانشکده معماری، طراحی شهری، ساختمان و مهندسی در دانشگاه های میلانو بوسیا، میلانو لئوناردو، لکو مانتو وا، پیاچنزا قرار دارد و رشته های طراحی در دانشکده میلانو بوسیا و رشته های مهندسی عمران، محیط زیست و مدیریت زمین در دانشکده های میلان لئوناردو، کومو ولکو قرار دارد و رشته های مهندسی صنایع و مهندسی اطلاعات در دانشکده های میلانو، بوسیا، میلان، لئوناردو، کومو، کرمونا، لکو ،پیاچنزا قرار دارد. بخش اداری این دانشگاه در پردیس تاریخی سیتااستادی در میلان واقع شده است که از سال 1927 فعال می باشد.

بسیاری از دانشمندان و معماران مهم در این دانشگاه درس خوانده اند و تدریس کرده اند از میان انها میتوان به gio ponti، achille castiglioni، renzo piano،aldo rosso اشاره کرد که هر دوی انها جایزه pritzker prize را در سال های 1990 و 1998 کسب کرده اند. از دیگر دانشجویان معروف می توان به طراح مد و لباس کیلفرانکوفره نیز اشاره کرد. از دیگر مفاخر این دانشگاه Giulionattu است که جایزه نوبل شیمی را در سال 1963 کسب کرده است.

بیش از 100 ملیت مختلف در دانشگاه پلی تکنیک میلان تحصیل می کنند. امکان تحصیل دراین دانشگاه به زبان انگلیسی تعداد زیادی از دانشجویان با استعداد خارجی را جذب این دانشگاه کرده است.

برنامه های ابتکاری در دانشگاه پلی تکنیک میلان در تمام سطوح علمی ارائه می شود. در این دانشگاه 12 دپارتمان اصلی وجود دارد که دانشجویان متقاضی می توانند در سه زیرشاخه معماری، طراحی و مهندسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پذیرش بگیرند. در مقطع کارشناسی اغلب رشته ها به زبان ایتالیایی می باشند اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا زبان انگلیسی الویت دارد. دوره های دکتری بین 3 تا 5 سال و بیشتر بر مبنای تحقیق می باشد.

  • مشاوره در واتس آپ